Music World
Welcome, Guest. Please login or register.
   
  Forgot your password?
 
Find Artists:
 
 
 
Russian versionSwitch to Russian 
Rage Against The Machine
Rage Against The Machine


Background information
Origin Los Angeles, California, United States
Genre(s) Rap Metal
Funk Metal
Rapcore
Hip-hop
Alternative Metal
Years active 1991—present
Label(s) Epic Records
Associated acts Axis of Justice
Street Sweeper Social Club
Audioslave
The Nightwatchman
Lock Up
One Day as a Lion
Inside Out
Hardstance
Tool
Website Website
Members
Tom Morello
Zack de la Rocha
Tim Commerford
Brad Wilk



Music World  →  Lyrics  →  R  →  Rage Against The Machine  →  Albums  →  Live & Rare

Rage Against The Machine Album


Live & Rare (06/30/1998)
06/30/1998
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Intro (Black Steel In The Hour Of Chaos) (with Chuck D from Public Enemy)
7.
8.
9.
10.
Fuck Tha Police (N.W.A cover)
11.
12.
. . .



This time the bullet cold rocked ya
A yellow ribbon instead of a swastika
Nothin' proper about ya propaganda
Fools follow the rules when the set commands ya
They said it was blue
When the boold was red
That's is how you got a bullet blasted through your head

Blasted through your head
Blasted through your head

I give a shout out to the living dead
Who stood and watched at the feds cold centralized
So serene on the screen
You was mesmerized
Cellular phones soundin' a death tone
Corporations cold
Turn ya to stone before you realize

They load the clip in omnicolor
They pack the 9, they fire it at prime time
LyricsSleeping gas, every home was like Alcatraz
And mutha fuckas lost their minds

Just victims of the in-house drive-by
They say jump, you say how high

They load the clip in omnicolor
They pack the 9, they fire it at prime time
Sleeping gas, every home was like Alcatraz
And mutha fuckas lost their minds

No escape from the mass mind rape
Play it again jack and then rewind the tape
Play it again and again and again
Until ya mind is locked in
Believin' all the lies that they are tellin' ya
Buying all the products that they are selling ya
They say jump
Ya say how high
Ya brain dead
Ya gotta fuckin' bullet in your head

Just victims of the in-house drive-by
They say jump, you say how high

Ya standin' in line
Believin' the lies
Ya bowin' down to the flag
Ya got a fuckin' bullet in ya head


. . .



A jail cell is freedom from the pain in my home
Hatred passed on , passed on and passed on
A world of violent rage
But it's one that I can recognize
Having never seen the color of my father's eyes
Yes, I dwell in hell, but it's a hell that I can grip
I tried to grip my family
But I slipped
To escape from the pain and an existance mundane
I gotta 9, a sign, a set and now I gotta name


Read my writing on the wall
No one is here to catch me when I fall
But death is on my side
Suicide

A jail cell is freedom from the pain in my home
Hatred passed on , passed on and passed on
A world of violent rage
But it's one that I can recognize
LyricsHaving never seen the color of my father's eyes
Yes, I dwell in hell, but it's a hell that I can grip
I tried to grip my family
But I slipped
To escape from the pain and an existance mundane
I gotta 9, a sign, a set and now I gotta name

Read my writing on the wall
No one is here to catch me when I fall
Caught between the culture and the system
Genocide

Read my writing on the wall
No one is here to catch me if I fall
If ignorance is bliss
Then knock the smile of my face

If we don't take action now
We settle for nothing later
We'll settle for nothing now
And we'll settle for nothing later


. . .



It's just another bombtrack
And suckas be thinkin' that they can fade it
But I'm going to drop it at a higher level
'Cause I'm inclined to stoop down
Hand out some beat-downs
Cold runna train on punk ho's that
Think they run the game
But I learned to burn that bridge and delete
Those who compete at a level that's obsolete
Instead I warm my hands on the flames of the flag
As I recall our downfall
And the business' that burned us all
See through the news and views that twist reality
Enough
I call the bluff
Manifest destiny

Landlords and power whores
On my people they took turns
Dispute the suits I ignite
And then watch 'em burn
Lyrics
The thoughts of a militant mind
Hardline, hardline after hardline

Landlords and power whores
On my people they took turns
Dispute the suits I ignite
And then watch 'em burn


Chorus:
Burn, burn, yes ya gonna burn
Burn, burn, yes ya gonna burn
Burn, burn, yes ya gonna burn
Burn, burn, yes ya gonna burn

Another funky radical bombtrack
Started as a sketch in my notebook
But now dope hooks make punks take another look
My thoughts youhear and you begin to fear
That ya card will get pulled if you interfere
With the thoughts of a militant mind
Hardline, hardline after hardline

Landlords and power whores
On my people they took turns
Dispute the suits I ignite
And then watch 'em burn

Chorus


. . .



In the right light, study becomes insight
But the system that dissed us
Teaches us to read and write

So-called facts are fraud
They want us to allege and pledge
And bow down to their God
Lost the culture, the culture lost
Spun our minds and through time
Ignorance has taken over
We gotta take the power back
Bam, Here's the plan
Mother fuck Uncle Sam
Step back, I know who I am
Raise up your ear, I'll drop the style and clear
It's the beast and lyrics they fear
The rage is relentless
We need a movement with quickness
You are the witness of change
And to counteract
We gotta take the power back
Lyrics
Chorus:
We gotta take the power back
We gotta take the power back

The president curriculums
I put my fist in 'em
Eurocentric every last one of 'em
See right through the red, white and blue disguise
With lecture, I puncture the structure of lies
Installed in our minds and attempting
To hold us back
We've got to take it back
'Cause holes in our spirits causin' tears and fears
One-sided stories for years and years and years
I'm inferior? Who's inferior?
Yea, we needa check the interior
Of the system who cares about only one culture
And that is why
We gotta take the power back

Chorus

The teacher stands in front of the class
But the lesson plan he can't recall
The student's eyes don't percieve the lies
Bouncing of every fucking wall
His composure is well kept
I guess he fears playing the fool
The complacent students sit and listen to the
Bull shit that he learned in school

Europe ain't my rope to swing on
Can't learn a thing from it
Yet we hang from it
Gotta get it, gotta get it together then
Like the mother fuckin weathermen
To expose and close the doors on those who try
To strangle and mangle the truth
'Cause the circle of hatred continues unless we react
We gotta take the power back

Chorus
No more lies


. . .



Solo, I'm a soloist on a solo list
All live, never on a floppy disk
Inka, inka, bottle of ink
Paintings of rebellion
Drawn up by the thoughts I think

It's set uplike a deck of cards
They're sending us to early graves
For all the diamonds
They'll use a pair of clubs to beat the spades
With poetry I paint the pictures that hit
More than the murals that fit
Don't turn away
Get in front of it

Chorus:
Brotha did ya frget my name
Did ya lose it on the wall
Playin' tic-tac-toe

Yo, check the diagonal
LyricsThree brothers gone
Come on
Doesn't that make it three in a row
Anger is a gift

Chorus

Yo, check the diagonal
Three million gone
Come on
'Cause ya know they're counting backwards to zero

Environment
The environment exceeding on the level
Of our unconsciousness
For example
What does the billboard say
Come and play, come and play
Forget about the movement
Anger is a gift

Freedom, freedom, yea right


. . .


[Intro]
[Zack:] Hey check this out right about now....
I wanna introduce a brotha...who came all the way outta here
from Long Island, New york. And he's one of the fathers of
revolutionary music in our time period. He was a huge influence
on us and we wanna bring him out right now. So check it out, we
got a man by the name of Chuck D, from Public Enemy. Yeah.
[Chuck D:] Wassup, wassup! Zack: Yo....
[x5]

[Chuck D:] "I got a letter from the government
The other day
I opened and read it
It said they were suckers
They wanted me for their army or whatever
Picture me given' a damn - I said never
Here is a land that never gave a damn
About a brother like me and myself
Because they never did
I wasn't wit' it, but just that very minute...
It occured to me
The suckers had authority
Cold sweatin' as I dwell in my cell
How long has it been?
They got me sittin' in the state pen
I gotta get out - but that thought was thought before
I contemplated a plan on the cell floor
I'm not a fugitive on the run
But a brother like me begun - to be another one
Public enemy servin' time - they drew the line y'all
To criticize me for some crime - never the less
They could not understand that I'm a Black man
And I could never be a veteran
On the strength, the situation's unreal
I got a raw deal, so I'm goin' for the steel"

Yeah!

. . .



Like they deserve
Wasn't spilt in vein
So now you're pullin' the moves pullin'
the moves pullin' the moves
We'll wage, we'll wage we'll wage war
To replace our name
Some guys got blurred
So now you're pullin' the moves, pullin'
the moves, pullin' the moves
We'll wage, we'll wage, we'll wage war
To reclaim our terrain

On January 1st, 1994
The indigenous farmers of Southern Mexico
Declared war on an unjust
and illigitimate government

Of of the debt of the most wild, the most poor
Came a just arm struggle
for democracy, justice, and liberty
And it won't stop until that 65 year old dictatorship,
Lyricsthe Partido Revolucionario Institucional
(Institutional Revolutionary Party) is buired in the ground
and the people's voicce is heard once again

So check it out:
On January 1st, they became known as
the Zapatista movement
And they have a saying, and I want you all to
sing along with me real quick.
It goes something like this
It goes, everything for everyone...
and nothing for ourselves.
Everything for everyone, and nothing for ourselves.
Everything for everyone, and nothing for ourselves.
Everything for everyone, and nothing for ourselves.
Yeah, sing that shit...
Everything for everyone, and nothing for ourselves.
Everything for everyone, and nothing for ourselves.
Everything for everyone, and nothing for ourselves.
Everything for everyone, and nothing for ourselves...


. . .


Uh! Got no card so I got no soul
life is prison no parole no controll
jura got my number on a wire tap'
cuz I jack for similac' fuck a cadilac survive
one motive no hope
cuz every sidewalk I walk is like a tight rope
yes i know my deadline sire- when my life expires
so I'm sendin paper south under the barb wire
the mother of my child'll loose her mind at my grave
it's my life for their life
so call it a free trade
"Por Vida" and my name upon a stall
I took a death trip
when I tried to cross tha white wall

Walk unseen past tha graves and tha gates
born without a face
One more with no hope, uhh
Born without a face
Walk unseen past tha graves and tha gates
born without a face
One more with no hope, uhh (yeah check it)
Without a face

Yeah, tried to look back to the past long lost
a blood donor to the landowner holocaust
pops heart stopped
in came the airdrop
flooded the trench he couldn't take the toxic shock
maize was all we needed to sustain
now her golden skin burns, insecticide rain
ya down wit DDT, yea you know me
I'm great for the grapes
profit for the bougoursie
war tape boomin
path is Luminoso
I'm headed north like my name was kid'Cisco
ta survive
one motive no hope
uhh, it's hard ta breathe with Wilsons hand around my throat
uhh, strangled and mangled another SS Curtain call...
when I tried ta cross the white walls

when i tried ta cross the white walls

Walk unseen past tha graves and tha gates
born without a face
One motive no hope, uhh
Born without a face
Walk unseen past tha graves and tha gates
born without a face
One motive no hope, uhh
born without a face


You say
Fortify
Reaction
You divide

an'You say
Fortify
Reaction
Reaction

an'You say
Fortify
Reaction
Reaction

You say
Fortify
Reaction
You divide

. . .


It had to be flashin' like the daily double
It had to be playin' on TV
It had to be loud mouthed on the comedy hour
It had to be announced over loud speakers

The CIA and the Mafia are in cahoots

It had to be said in old ladies' language
It had to be said in American headlines
Kennedy stretched and smiled and got double crossed by lowlife goons and agents
Rich bankers with criminal connections
Dope pushers in CIA working with dope pushers from Cuba working with a
big time syndicate from Tampa, Florida
And it had to be said with a big mouth

It had to be moaned over factory foghorns
It had to be chattered on car radio news broadcasts
It had to be screamed in the kitchen
It had to be yelled in the basement where uncles were fighting

It had to be howled on the streets by newsboys to bus conductors
It had to be foghorned into New York harbor
It had to echo onto hard hats
It had to turn up the volume in university ballrooms

It had to be written in library books, footnoted
It had to be in the headlines of the Times and Le Monde
It had to be barked on TV
It had to be heard in alleys through ballroom doors

It had to be played on wire services
It had to be bells ringing
Comedians stopped dead in the middle of a joke in Las Vegas

It had to be FBI chief J. Edgar Hoover and Frank Costello syndicate
mouthpiece meeting in Central Park, New York weekends,
reported Time magazine

It had to be the Mafia and the CIA together starting war on Cuba,
Bay of Pigs and poison assassination headlines

It had to be dope cops in the Mafia
Who sold all their heroin in America

It had to be the FBI and organized crime working together
in cahoots against the commies

It had to be ringing on multinational cash registers
A world-wide laundry for organized criminal money

It had to be the CIA and the Mafia and the FBI together
They were bigger than Nixon
And they were bigger than war

It had to be a large room full of murder
It had to be a mounted ass- a solid mass of rage
A red hot pen
A scream in the back of the throat

It had to be a kid that can breathe
It had to be in Rockefellers' mouth
It had to be central intelligence, the family, allofthis, the agency Mafia
It had to be organized crime

One big set of gangs working together in cahoots

Hitmen
Murderers everywhere

The secret
The drunk
The brutal
The dirty and rich

On top of a slag heap of prisons
Industrial cancer
Plutonium smog
Garbage cities

Grandmas' bed soft from fathers' resentment

It had to be the rulers
They wanted law and order
And they got rich on wanting protection for the status quo

They wanted junkies
They wanted Attica
They wanted Kent State
They wanted war in Indochina

yeah

It had to be the CIA and the Mafia and the FBI

Multinational capitalists
Strong armed squads
Private detective agencies for the oh so very rich
And their armies and navies and their air force bombing planes

It had to be capitalism
The vortex of this rage
This competition
Man to man

The horses head in a capitalists' bed
The Cuban turf
It rumbles in hitmen
And gang wars across oceans

Bombing Cambodia settled the score when Soviet pilots
manned Egyptian fighter planes

Chiles' red democracy
Bumped off with White House pots and pans

A warning to Mediterranean governments

The secret police have been embraced for decades

The NKPD and CIA keep each other's secrets
The OGBU and DIA never hit their own
The KGB and the FBI are one mind

Brute force and full of money
Brute force, world-wide, and full of money
Brute force, world-wide, and full of money
Brute force, world-wide, and full of money
Brute force, world-wide, and full of money

It had to be rich and it had to be powerful
They had to murder in Indonesia 500000
They had to murder in Indochina 2000000
They had to murder in Czechoslovakia
They had to murder in Chile
They had to murder in Russia

And they had to murder in America.

Yeah!

. . .


Good Evening,

We want to just quickly send a nice friendly message
to uh, Fraternal Order of Police in Philadelphia.

Here's something nice and friendly,
Here's something nice and friendly,
Here's something nice and friendly,
and it goes something like this.

Fuck tha police,
Comin straight from the underground.
Young nigga got it bad cuz I'm brown,
And not the other color so police think,
They have the authority to kill a minority.

Fuck that shit, cuz I ain't tha one,
For a punk mutha fucka with a badge and a gun,
To be beatin on, and throwin in jail.
We could go toe to toe in the middle of a cell.

Fuckin with me cuz I'm a teenager,
With a little bit of gold and a pager.
Searchin my car, lookin for the product.
Thinkin every nigga is sellin narcotics.

You'd rather see me in the pen,
Then me and Lorenzo chilling in the Benzo.
Beat tha police outta shape,
And when I'm finished, bring the yellow tape,
To mark off the scene of the slaughter.
No controller, bread and water.

A young nigga on a warpath,
And when I'm finished, it's gonna be a bloodbath,
Of cops, dyin in L. A.

Yo, I got somethin to say.
Fuck the police,
Comon! Off, What?
Fuck the police,
Yeah!
Comon!
Fuck tha police,
Yeah.

Fuck The police,
Comin straight from the underground.
Young nigga got it bad cuz I'm brown,
And not the other color so police think,
They have the authority to kill a minority.

Fuck that shit, cuz I ain't tha one,
For a punk mutha fucka with a badge and a gun,
To be beatin on, and throwin in jail.
We could go toe to toe in the middle of a cell.

Fuckin with me cuz I'm a teenager,
With a little bit of gold and a pager.
Searchin my car, lookin for the product.
Thinkin every nigga is sellin narcotics.

You'd rather see me in the pen,
Then me and Lorenzo chilling in the Benzo.
Beat tha police outta shape,
And when I'm finished, bring the yellow tape,
To mark off the scene of the slaughter.
No controller, bread and water.

I don't know if they fags or what,
Search a nigga down and grabbin in the nuts.
And on the other hand, without a gun they can't get none.
But don't let it be a black and a white one.
Cuz they slam ya down to the street top,
Black police showin out for the white cop.

Yeah, my brothas will swarm,
On any mutha fucka in a blue uniform.
Just cuz we in Washington D.C, punk police are afraid of me.
Hey!

Punk on a warpath,
And when I'm finished, it's gonna be a bloodbath,
Of cops, dyin in L. A.

Hey yo, We got somethin to say.
Fuck the police,
Comon, sing that shit,
Right now,
Comon!
Comon!
One more time,
Here we go, here we go,
Comon!
One More, We gotta do it, right now,
Yeah,
Check it out.

. . .


Greed!
Causing innocent blood to flow
Entire culture, lost in the overthrow
They came to seize and take whatever they please
Then all they gave back was death and disease
My people were left with no choice but to decide
To conform to a system, responsible for genocide
Responsible for genocide
Responsible for genocide...

[Spoken:]
'AIDS is killing the entire African nation
And a vaccine is still supposedly under preparation
But these governments they don't mind the procrastination
They say "We'll kill them off, take their land and go there for vaction.'

My people's culture was strong, it was pure
And if not for that white greed
It would've endured
My people were left with no choice but to decide
To conform to a system
Their minds enslaved
Their souls encaged
I feel the rage
It's brutality can never be undone
But the sun is not yet set
The bass and drums and microphones a threat
That's when ya investigate the crimes from the inside
And see that they're responsible for genocide
Responsible for genocide
Responsible for genocide...

Ya cram ya culture down my throat
Say I'm inferior when I find that I choke
Ya fill my mind with a false sense of history
And then you wonder why I have no identity?
Well I'll strike a match and it'll catch and
Spread the insight we need
A tiny fire, burning bright
Shedding light on the darkness of greed

A yes yes y'all
And ya don't stop
Shedding light on the darkness of greed

A yes yes y'all
And ya don't stop
Shedding light on the darkness of greed.

Yeah!

. . .



Hey yo!
Let me be front
This is real and not a stunt
I'm comin' to the forefront
Shovel for the rapper and clear the lane
'Cos this jam is like a tomahawk chop
Teach ya I'll never stop droppin' topics
Vocal power?
(a)yes I got it
On central but their trying to clamp it down
Flag was waving the wrong way so I shot it...down!
Get down, and at the same time...
Come up...down!
This is a crime that shut us up
I don't give a fuck
'Cos the words and the thoughts still hit
And like I said
It's not a skit
Jump another hit
Yeah
Ya know I don't need a drum kit
LyricsMake 'em say awwww shit!
The rebellion is true and legit

Down! Get down!...and clear the lane
Down! Get down!...and clear the lane
Down! Get down!...and clear the land
Down! Get down!...yeah!

The rebel
You'll never disable
Defiance
With the cards upon the table
Pulling cards
Keep the governements in check
Yo!
I think we need a new deck
Never could trust a phillabusta'
The mic is like a fist and it'll bust ya
With words cold hittin' with the underground
And now you're checkin' out the new sound
Live hit
A live pop
Live rock
And ya don't stop
It goes on and on and on
Who's a threat?
C'mon, the war is on!

Down! Get down!...and clear the lane
Down! Get down!...and clear the lane
Down! Get down!...and clear the lane
Down! Get down!...and clear the lane

(guitar solo)

Start droppin'
Our words are never safe
Fighting myself
'Till I'm where I gotta be
I challange, don't sweat it
Now don't you forget it
Check me? What? Wait
You better slow down!
Realize I can't confine my rhyme to a beat
I need cash so when I'm cool I'm never ever weak
Places are fluid and diluted and complete
Check me once, calm down and take a seat
Strip the chains the freedom's there but then it's gone!

Ugh...clear the lane
Ugh...clear the lane
Ugh...clear the lane
Ugh...clear the lane

Defiance
Rippin' up the south set
Every time I'm grippin' the mic it is a sound threat
Resist against the suckers that bring the bass in
Timmy C
Bring that bass in!

Ugh...clear the lane
Ugh...clear the lane
Ugh...clear the lane
Ugh...clear the lane


. . .


See also:

blog comments powered by Disqus



© 2011 Music World. All rights reserved.